Fremtidens utdanning
Google for Education samarbeidet med forskningspartneren Canvas8 om å gjennomføre en undersøkelse i 24 land om fremtidens utdanning. Resultatet er en rapport i tre deler med innsikt fra hele verden.
Den internasjonale ideelle organisasjonen American Institutes for Research (AIR) bidro til denne forskningen som rådgiver og konsulent.
En ny fremtid er i emning
Lærere jobber for å hjelpe elever med å utvikle ferdighetene og tankemønstrene som trengs for å navigere gjennom store endringer og forberede seg på en ny fremtid. Samtidig har ekspertene vi har intervjuet, diskutert hvordan og hvorfor de tenker nytt om utdanningens rolle.
Innhold
Økt etterspørsel etter globale problemløsere
Endringer i ferdighetene som kreves på arbeidsplassen
Overgang til et tankemønster for livslang læring
Utvikling av læring og undervisning
Finn ut hvordan nylige teknologiske fremskritt endrer hva vi tenker om læring og undervisning, fra en én-til-mange-modell til mer personlig tilpasset læring.
Innhold
Personlig tilpasset læring
Nye undervisningsformer
En ny rolle for læreren
Nye økosystemer for utdanning
Finn ut mer om hvordan lærerne har en mer systemisk tilnærming til fornyelse gjennom en gjenskaping av
økosystemet for utdanning med
fokus på elevene.
Innhold
Oppgradering av læringsmiljøer
Data som hjelper lærere
Nye evalueringsmetoder for elevfremgang
Utvikling av rapporten
Denne rapporten inneholder informasjon fra intervjuer med fagfolk innen utdanning fra hele verden, inkludert politiske eksperter, akademiske forskere innen pedagogikk, representanter på distriktsnivå, skolerektorer, lærere og ledere innen utdanningsteknologi.
- 94
- utdanningseksperter
- 24
- land
- 2
- år med fagfellevurdert akademisk litteratur
«Det er et behov for å utvikle mennesker med en indre styrke og tilpasningsdyktighet. Det blir mindre viktig å overføre kunnskap, slik at det heller kan legges større vekt på grunnleggende tankeferdigheter og tenkning på høyere nivå, inkludert barns sosioemosjonelle sfærer.»
Sylvia Schmelkes, forsker ved Universidad Iberoamericana i Mexico
«Utdanningssystemet må kunne gjøre unge mennesker i stand til å navigere i arbeidslivet og lære overførbare ferdigheter, slik at de kan bytte bransje og ikke bare jobb. De må også være oppmerksomme på de vekslende behovene på arbeidsplassen, på måter som sannsynligvis ikke var like tydelige før.»
Valerie Hannon, medstifter av Innovation Unit i Storbritannia
«Mulighetene som teknologi gir innen utdanning [som er en viktig kraft bak endringene] fører til nye læringsopplevelser og endrer lærerens rolle og karakter – slik at arbeidet ditt som kunnskapsformidler ikke lenger er like relevant. I stedet må du bli en god personlig veileder, en dyktig mentor, sosialarbeider og karriererådgiver.»
Andreas Schleicher, leder for utdanning og ferdigheter samt spesialrådgiver innen utdanningspolitikk for generalsekretæren i Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling (OECD), globalt
Undervisning for fremtiden
En ny Google for Education-serie på YouTube, med samtaler med fagfolk som former fremtidens utdanning.
Undervisning for fremtiden – trailer
Hvordan kan utdanning se ut de neste 5–10 årene? Ta en titt på traileren for den nye YouTube-serien vår, Undervisning for fremtiden, med innsikt fra eksperter om emner fra undervisning og læring til digital kompetanse med mer.
Undervisning for fremtiden med Tony Wagner
Bli med Tony Wagner (han/ham), Ed.D., senior forskningsstipendiat ved Learning Policy Institute, for å lære mer om ferdighetene elevene trenger for å lykkes i en ny arbeidsverden, mulighetene tilknyttet undervisningsteknologi med mer.