Studentstyret ved Vanderbilt bruker Google Apps hver dag for å gjøre universitetet til et bedre sted å være. Med Google har studentene ved Vanderbilt begynt å engasjere seg, delta og lære på helt nye måter.

Wyatt Smith, leder for studentstyret ved Vanderbilt

Utfordringen

Vanderbilt ønsket å samarbeide på bedre måter, og begynte derfor letingen etter et system som kunne hjelpe studentene med å jobbe, kommunisere og samarbeide mer effektivt, og som kunne forbedre den tekniske brukeropplevelsen. Da studentstyret argumenterte for en overgang til Google Apps, lyttet Vanderbilts IT-medarbeidere. Vanderbilt trengte også en søkeløsning som kunne håndtere det store søkevolumet – nærmere 300 000 søk per måned – på det offentlige nettstedet deres.

Løsningen

Vanderbilt selected Google Apps Education Edition, a free version of Google Apps optimized for on-campus use. Within thirty days they were up and running an opt-in email solution for their undergraduate population, providing new email and collaboration tools that students welcomed and quickly put to use. Once Vanderbilt started using Google Apps, evaluating the Google Search Appliance (GSA) was a natural next step. Relevance and speed were particularly important since search would need to process some 30-60 queries per minute on the public website.