Hurtigstartveiledning for IT-konfigurering

Konfigurer Google Workspace for Education for institusjonen din, så kommer dere snart til å oppleve enklere samarbeid, sentralisert organisering og mer effektive prosesser.

1 av 8

Opprett en konto

Avgjør hvilken Google Workspace-utgave som passer best til din institusjon

Skaff deg Google Workspace for Education Fundamentals — kommunikasjons- og samarbeidsverktøy som legger til rette for undervisning og læring. Eller du kan oppgradere for å få flere funksjoner med Google Workspace for Education Standard, Teaching and Learning Upgrade eller Google Workspace for Education Plus. Sammenlign Google Workspace-utgaver og registrer deg.


Bekreft domenet ditt

Når du har registrert deg, blir du bedt om å bekrefte domenet ditt.

2 av 8 (valgfritt)

Definer en e-postarkitektur

Konfigurer MX-poster

Du bruker MX-poster til å bekrefte domenet ditt og dirigere e-postflyten til Googles e-posttjenere. Konfigurer MX-postene for domenet ditt.


Angi innstillinger for e-postlevering

Hvis du vil ha generell informasjon om e-postlevering, kan du se oversikten over leveringsalternativer.

3 av 8

Velg en organisasjonsstruktur

Med organisasjonsenheter kan du segmentere brukerbefolkningen din og gi ulike tjenester og tillatelser til ulike organisasjonsenheter. Se hvordan en organisasjonsstruktur fungerer, og få trinnvise veiledninger til hvordan du kan legge til organisasjonsenheter.

En jente som viser et Google-dokument på nettbrettet sitt til en venn

4 av 8

Opprett kontoer

Opprett brukerkontoer for elever, lærere og andre ansatte

Det finnes noen få ulike alternativer for å legge til brukere, så velg det som er best for institusjonen din. Se gjennom alternativer for å legge til brukere.


Opprett én eller flere kontoer

Den enkleste måten å legge til brukere på, er ved å legge til kontoer enkeltvis med manuell tilordning. Du kan legge til opptil 500 brukere om gangen ved å laste opp CSV-filer.


Synkroniser kontoer automatisk for store institusjoner

Registrer brukere, grupper og kontakter automatisk basert på brukerdataene i LDAP-tjeneren din ved hjelp av Google Workspace Directory Sync.

5 av 8

Integrer Google Workspace i undervisningen

Sentraliser undervisning og læring med Classroom

Med Classroom kan lærere og elever kommunisere, holde orden og spare tid. Hjelp lærere å komme i gang ved å opprette kurs i Classroom.

Integrer Google Workspace med den eksisterende læringsplattformen din ved hjelp av Course Kit

Lærere kan bruke Course Kit til å opprette oppgaver, gi tilbakemeldinger og dele kursmateriell i læringsplattformen de allerede bruker. Konfigurer Course Kit.

6 av 8

Autentiser kontoer

Opprett global pålogging

Hvis du integrerer kontoer med andre tjenester tilknyttet institusjonen din, kan du konfigurere global pålogging.


Konfigurer passordgjenoppretting

For å forsikre deg om at brukere kan kontakte det rette teamet hvis det oppstår påloggingsproblemer, kan du konfigurere passordgjenoppretting.

7 av 8

Overfør data

Dataoverføringer kan utføres på tjener- eller klientsiden. Hvis du trenger mer detaljert informasjon og hjelp til å overføre organisasjonens data, kan du se overføringsveiledningene.

8 av 8

Slå på tjenester

Nå som alt er konfigurert, kan du se deg litt rundt og finne ut hva Google Workspace kan gjøre for deg og institusjonen din.

  • Gmail logo

Gmail

Opprett et e-postsystem for hele institusjonen. Eller bruk Gmail til å utveksle e-post på en sikker måte. Slå på Gmail.

  • Google Disk-logo

Disk

Lagre og organiser oppgaver, dokumenter eller undervisningsplaner på en sikker måte, og få tilgang til dem fra alle typer enheter. Slå på Disk.

  • Google Kalender-logo

Kalender

Del kalendere eller opprett en felles kalender med andre medlemmer, slik at du enkelt kan holde rede på tidsplaner. Slå på Kalender.

  • Google Jamboard logo

Jamboard

Lag skisser og samarbeid med andre på et interaktivt lerret via datamaskinen, telefonen eller nettbrettet. Slå på Jamboard.

  • Google Nettsteder-logo

Nettsteder

Lag nettsteder, legg ut kursplaner, bygg opp utviklingsferdigheter og inspirer til kreativitet med dette brukervennlige verktøyet for oppretting av nettsteder. Slå på Nettsteder.

  • Google Meet-logo

Google Meet

Hold kontakten virtuelt via sikre videosamtaler og meldinger for å holde læringen i gang utenom skoletiden. Slå på Google Meet.

  • Google Groups logo

Grupper

Opprett og delta i gruppeforumer for å oppmuntre til kommunikasjon og samtaler. Slå på Grupper.

  • Google Vault logo

Arkiv

Legg til brukere, administrer enheter og konfigurer sikkerhet og innstillinger for å beskytte dataene dine. Slå på Arkiv.

Students in a lecture hall looking intently in room filled with students.

Oppgraderte utgaver

Legg til oppgraderte muligheter

Gi læringsmiljøet ny giv med avanserte sikkerhetsfunksjoner og samarbeidsverktøy i Education Standard, Teaching and Learning Upgrade eller Education Plus.

Få hjelp med å konfigurere Google Workspace

Se implementeringsveiledningen

Få mer detaljert informasjon om konfigurering av Google Workspace for utdanning. Last ned PDF-en med implementeringsveiledning.

Kontakt en spesialist

En Google for Education-spesialist kan hjelpe deg med å lage en implementeringsplan – eller implementere serien for deg. Kontakt en spesialist.

Gå til brukerstøtten

Hvis du fortsatt har spørsmål om konfigurering av Google Workspace, kan du finne svar i brukerstøtten for administratorer.

Videre utforsking