University of Minnesota implementerer G Suite – og forventer å spare 2–3 millioner USD årlig

Utfordringen

IT-medarbeiderne ved University of Minnesota var lei av å administrere flere verktøy for å hjelpe studentene og de ansatte med å kommunisere og holde kontakten. De trengte et helhetlig system som fungerte for alle og kunne brukes på flere plattformer.

«Med G Suite har vi tilgang til kunnskap og erfaring fra Google og hele G Suite-fellesskapet, slik at vi kan oppdatere kommunikasjons- og samarbeidsløsningene våre på kontinuerlig basis – og denne innovasjonen får vi uten ekstra kostnader.»

Bernard Gulachek, teknologidirektør, University of Minnesota

Løsningen

Antallet brukere av G Suite blant studentene og de ansatte ved University of Minnesota hadde vokst til mer enn 3000, noe som hjalp IT-medarbeiderne å ta avgjørelsen. I stedet for å prøve å pådytte studentene enda en ny løsning, startet de overgangen fra mange ulike tjenester til én enhetlig og integrert meldings- og samarbeidsløsning fra Google. Lærerne og administrasjonen begynte deretter å gå over til Google for Education, og i tillegg til Gmail bruker institusjonen Google Nettsteder til å samle inn og utveksle forskningsmateriale på nettet, Google Kalender til deling av gruppekalendere, Google Talk til nettprat og Google Dokumenter til dokumentsamarbeid – alt integrert i én sammenhengende løsning.

Organisasjonsprofil

University of Minnesota (U of M) ble etablert i 1851 og er et offentlig forskningsuniversitet med to profilerte læresteder i henholdsvis Minneapolis og St. Paul, foruten fire andre læresteder ellers i delstaten. Med mer enn 67 000 studenter, 17 500 lærere og administrasjonsansatte og rundt 400 000 tidligere studenter, er universitetet det fjerde største i USA når det gjelder antall studenter.

Produktene som ble brukt

Last ned

Takk for at du registrerte deg!

Fortell oss mer om det du er interessert i.