Georgetown University styrker samholdet og kommunikasjonen mellom nåværende og tidligere studenter

Utfordringen

Georgetown hadde et IT-system som var fragmentert og trengte oppgradering. Studentene, foreleserne og administrasjonen opplevde ofte at teknologien hindret dem snarere enn å hjelpe dem. De brukte flere ulike (og utdaterte) verktøy for kalendere, e-post og fillagring, noe som gjorde det vanskelig å planlegge møter, dele informasjon og samarbeide.

«Tidligere brukte vi alle ressurser på å sørge for at systemene våre fungerte, og vi hadde ikke tid til å jobbe for å tilby bedre funksjoner.»

Marty Johnson, leder for bedriftstjenester, identitet og samarbeid

Løsningen

Med G Suite for utdanning kunne universitetet avvikle de utdaterte systemene sine og dermed spare penger og IT-ressurser. Georgetown gir nå brukerne sine en intuitiv, enhetlig serie av verktøy for e-post, lagring, kalendere, fildeling og samarbeid. I tillegg får alle studentene livsvarige Google-kontoer, så de kan fortsette å holde kontakten med studiefellesskapet.

Organisasjonsprofil

Georgetown University i Washington (D.C.) ble grunnlagt i 1789 og er det eldste katolske instituttet for høyere utdanning i USA. Studentene og foreleserne ved universitetet representerer flere ulike bakgrunner, trosretninger og kulturer. Georgetown lever opp til mottoet sitt, «Utraque Unum» («begge i ett»), ved å oppmuntre studentene til å bli ledere samtidig som de tjener andre.

Produktene som ble brukt

Last ned

Takk for at du registrerte deg!

Fortell oss mer om det du er interessert i.