Brown University skaper grobunn for samarbeid og selvstendig tenkning

Utfordringen

Studentene, lærerne og administrasjonen ved Brown-universitetet manglet et helhetlig, effektivt kommunikasjonssystem, og lagringskvoten for e-post var for liten – bare 200 MB per e-postkonto. Dermed måtte brukerne stadig vekk rydde innboksene sine og slette store vedlegg. Universitetet lå an til å måtte oppgradere de lokale e-posttjenerne – noe som ville blitt kostbart. I tillegg hadde universitetet behov for bedre samarbeidsverktøy – både for å utveksle ideer og samarbeide om prosjekter.

«Jeg kan ikke huske hvordan vi samarbeidet i grupper før Google.»

Hong Chau, Brown University, undervisningsdesigner

Løsningen

Med G Suite fikk universitetet et helhetlig system med en rekke fordeler: e-post, samarbeidsverktøy, stor lagringskapasitet, databeskyttelse, brukervennlig intern feilsøking samt jevnlige funksjonsoppdateringer – noe som ga dem en årlig besparelse på mer enn USD 800 000 i løpet av fem år, i tillegg til millionene de sparte i utgifter til tjeneroppgraderinger. Etter uteksaminering kan studentene dessuten ta med seg sine egne e-poster, kalendere og filer, noe som gjør det enklere for dem å holde kontakten med universitetet og hverandre.

Organisasjonsprofil

Brown University ble grunnlagt i 1764 i Providence i Rhode Island, og er den sjuende eldste utdanningsinstitusjonen i USA. Universitetet er kjent for sin åpne undervisningsplan der studentene oppfordres til å forme sine egne studier basert på egne interesser.

Produktene som ble brukt

Last ned

Takk for at du registrerte deg!

Fortell oss mer om det du er interessert i.