Georgetown University styrker samhold og kommunikasjon mellom nåværende og tidligere studenter

Tidligere brukte vi alle ressurser på å sørge for at systemene våre fungerte, og vi hadde ikke tid til å jobbe for å tilby bedre funksjoner. Nå fungerer det bare!

Marty Johnson, leder for bedriftstjenester, identitet og samarbeid

Utfordringen

Georgetown hadde et IT-system som var fragmentert og trengte oppgradering. Studentene, foreleserne og administrasjonen opplevde ofte at teknologien hindret dem snarere enn å hjelpe dem. De brukte flere ulike (og utdaterte) verktøy for kalendere, e-post og fillagring, noe som gjorde det vanskelig å planlegge møter, dele informasjon og samarbeide.

Løsningen

Med Google Apps for Education kunne universitetet avvikle de utdaterte systemene sine og dermed spare penger og IT-ressurser. Georgetown gir nå brukerne sine en intuitiv, enhetlig serie av verktøy for e-post, lagring, kalendere, fildeling og samarbeid. I tillegg får alle elever livsvarige Google-kontoer, så de kan fortsette å holde kontakten med studiefellesskapet.